TRAVELOG Seorang Da'i - Review


Merupakan sebuah buku nukilan Ustz Abdul Rahman Mohamed, seorang tokoh agama kelahiran singapura.Buku ini merupakan satu cerpen penceritaan pengalaman kisah2 suka duka yg dilalui oleh beliau dari kecil hingga besar.Orang E amat mengesyorkan bagi setiap individu muslim membaca buku ini.Boleh d jadikan teladan didalam kehidupan seharian,bagaimana susah dan senang seorang insan yg menggalas gelaran Da'i di bahunya. Tidak jemu menyampaikan ajaran agama walaupun pelbagai halagan yg mendatang.Ini lah semangat yg patut disematkan dalam diri individu muslim kini.PEACE!!!!

-Ustz Abdul Rahman Mohamed:
"Aku persembahkan buku ini utk berkongsi pengalaman dengan para pembaca kaum muslimin dan muslimat.Padanya aku coretkan segala pahit manis hidupkan sejak kecik, alam persekolahan, menyertai kumpulan samseng sehingga aku mendapat hidayah, bertugas d masjid, difitnah kefahaman wahabi hingga dibawa ke mahkamah, jatuh bangun sebagai peniaga dan akhirnya dapat berdiri teguh dgn inayah Allah.
"berakit2 dahulu,berenang2 ke tepian"
Biar kita susah dahulu agar kita mendapat kesenangan d kemudian hari.Aku harapkan dengan segala coretan ini segala pengalamanku akan dijadikan perbandingan dan pengajaran.Aku mahu jelaskan kepada sekalian pembaca dan percayalah kesusahan hidup bukan hukuman,sebaliknya ia adalah ujian utk mendapat yg terbaik."



-Orang E_(hati+akal=Hakal 8)-
Category:

0 comments:

Post a Comment